fbpx
Skip to content

Przygotuj się – najczęściej zadawane pytania (FAQ)

REZERWACJE, CENA

Jak można zapisać się na wycieczkę?

Odwiedzając naszą stronę www możesz wyszukać interesującą Cię np. wycieczkę do Jordanii i kliknąć przycisk Rezerwuj. Pamiętaj, że wypełniając formularz powinieneś uzupełnić wszystkie pola – jeśli nie jesteś zainteresowany np. dodatkowym bagażem, prosimy, abyś wybrał opcję „Nie, dziękuję”.
Po wypełnieniu formularza system automatycznie potwierdzi zrobioną przez Ciebie rezerwację, a maile otrzymasz od nas komplet dokumentów wraz z umową. Odnajdziesz tam m.n. informację o datach poszczególnych wpłat oraz indywidualny numer konta. Możesz również wpłacić poprzez link przez system Blik / T-pay. Wpłata zaliczki jest potwierdzeniem udziału w imprezie. Jeśli założysz rezerwację, za którą nie zapłacisz – zostanie ona automatycznie anulowana. Jeśli byłeś z nami kiedyś na innej wyprawie, Twój obecny nr konta będzie się różnić od poprzedniego.
Jeśli wolisz zapisać się osobiście lub telefonicznie – czekamy na Ciebie (z dobrą herbatą lub kawą!) w Biurze lub pod numerem telefonu, który znajdziesz na naszej www w zakładce kontakt. Zachęcamy Cię jednak do rezerwacji przez www – unikniesz czekania i możesz to zrobić w dowolnym momencie, 7 dni w tygodniu.

Do kiedy można zapisać się na wyjazd?

Termin, w którym zamykamy zapisy zależy od dostępności miejsc, tak w samolocie, jak i w hotelach czy miejscowym autobusie. Czasem zdarza się, że zamykamy zapisy z niektórych lotnisk, pozostawiając możliwość wylotu z innych. A więc jeśli zależy Tobie na starcie w konkretnych datach terminie z Twojego ulubionego portu lotniczego – nie zwlekaj z zapisem! Pamiętaj również, że cena Twojej wymarzonej wycieczki może wzrosnąć!

Co można później zmienić w swojej rezerwacji?

Niektóre części Twojej rezerwacji możesz zmienić bez jakichkolwiek problemów, innych zmienić się nie da, a jeszcze inne wymagają opłaty za zmianę.
Bezpłatnie możesz podwyższyć Twoją polisę od kosztów leczenia w trakcie Twojej np. wycieczki do Włoch. Bez dodatkowych kosztów możesz dodać gwarancję stałej ceny, wycieczki fakultatywne lub miejsca w pierwszych rzędach autobusu. Dokupienie dodatkowego bagażu już po założeniu rezerwacji lub dokupienie gwarancji miejsc obok siebie w samolocie wymaga dopłaty wyższej, niż w momencie rezerwacji (takie są wymagania linii lotniczych). Zmiana osoby (Ty nie możesz jechać, ale znalazłeś kogoś na swoje miejsce) uczestniczącej w wycieczce to koszt rzędu kilkuset złotych (zależy to od przewoźnika, z którym lecisz w danym kierunku. Pamiętaj, że są linie, w których zmiana danych osobowych pasażera nie jest możliwa i nowej osobie trzeba kupić nowy bilet!. Z kolei polisę od kosztów rezygnacji z udziału w wycieczce można kupić tylko razem z rezerwacją wycieczki do Portugalii. Potem jest to niemożliwe.

Czy za wycieczkę płaci się w ratach? Ile muszę wpłacić zaliczki?

Zaliczka wynosi (zależnie od kierunku) od 30 do 40% ceny wyjazdu i należy ją przelać lub wpłacić za pomocą aplikacji I-moje lub kartą w ciągu dwóch dób (48 h) od momentu potwierdzenia przez nas rezerwacji. Drugą ratę wpłacasz 40 dni przed rozpoczęciem Twojej wycieczki. Oczywiście możesz wpłacić całość już w dniu rezerwacji.
A co jeśli rezerwujesz wyjazd krótko przed wylotem? Jeśli robisz to na mniej niż 40 dni od daty wyjazdu, prosimy Cię o wpłatę całości zaraz po rezerwacji.
Niższa, 30-procentowa stawka zaliczki obowiązuje przy wyjazdach m.in. na wycieczki do Japonii, Meksyku, Chin, Korei, na wyprawy na Sri Lankę, do Kambodży, na Kostarykę i do innych krajów egzotycznych.

Czy cena może ulec zmianie po tym, jak już się zapisałem?

Zgodnie z polskimi przepisami do 20 dni przed wylotem na wycieczkę mamy prawo podnieść cenę w razie wzrostu kursów walut lub ceny transportu. Taka podwyżka może wynieść nie więcej, niż 8% i nie możesz z jej powodu zrezygnować z wyjazdu. Gdybyśmy podnieśli cenę o więcej, niż 8% lub/i zrobimy to później, niż 20 dni przed rozpoczęciem wyjazdu – przysługuje Ci prawo do bezpłatnej rezygnacji. Pamiętaj też proszę, że na stronie cena wycieczki może (dla nowych klientów) wzrosnąć lub zmniejszyć się w zależności od aktualnej promocji. 

Wykupiliśmy np. wycieczki do Gruzji, a potem cena obniżyła się. Dlaczego?

Bywa, że niektóre terminy wyjazdów sprzedajemy w promocji, a więc może się zdarzyć, że nowi klienci, zapisujący się później od Ciebie, zapłacą niższą cenę, niż Ty. Klientom już zapisanym nie przysługuje z tego tytułu zwrot środków. Ale z drugiej strony: jeśli wyjazd dla nowych klientów podrożeje, Ty nie musisz dopłacać – kupiłeś przecież wyjazd w starej, niższej cenie.

Dlaczego wycieczka ma różną cenę przy wylocie z różnych portów?

Zależy to wyłącznie od ceny biletów lotniczych lub/i od linii lotniczych. Pamiętaj, że czasem osoby na ten sam wyjazd dolatują z różnych części Polski różnymi liniami i dlatego mają inne usługi zawarte w cenie biletu (dotyczy to szczególnie bagażu).

Chciał(a)bym polecieć z dzieckiem – czy są dla nich jakieś zniżki?

Ewentualna zniżka dla dzieci zależy od wybranego przez Ciebie kierunku. Nie wszędzie dzieci otrzymują zniżkę np. w hotelach. Linie lotnicze nie oferują zniżek dla dzieci powyżej 2 r.ż. Jeśli jesteś zainteresowany zniżką dla dziecka na Twoją wymarzoną wycieczkę – skontaktuj się z nami, zobaczymy, co da się zrobić!

Czy są inne rabaty? – np. dla stałych klientów?

Jeśli już byłeś wcześniej z nami na wyjeździe katalogowym (tzn. innym, niż dla grup zorganizowanych), otrzymałeś od nas kod rabatowy. Można również wygrać kody zniżkowe podczas naszych konkursów na profilu facebookowym lub otrzymać go w newsletterze (pamiętaj, aby nas obserwować i zapisać się na newsletter!). Promocje (jak wszędzie) nie łączą się ze sobą. Pamiętaj, że kod rabatowy otrzymany po poprzednim wyjeździe ma swój okres ważności – zwykle to 180 dni.

Czym jest „oferta katalogowa”? 

Oferta katalogowa to propozycja wycieczek czy wypraw adresowana do osób indywidualnych, którzy sami (w pojedynkę, z mężem / żoną / przyjaciółmi) dokonują rezerwacji na naszej stronie www, osobiście lub telefonicznie. Oferta katalogowa nie dotyczy zorganizowanych grup zamkniętych. Oferta katalogowa jest dostępna na naszej stronie www.

Czy po opłaceniu wyjazdu można zmienić dane osobowe uczestnika?

Z reguły tak, ale wiąże się to z opłatą za zmianę nazwiska w liniach lotniczych. Jej wysokość zależy od przewoźnika oraz od kierunku i wynosi ona ona średnio kilkaset złotych. Pamiętaj, że niektórzy przewoźnicy nie pozwalają na zmianę nazwiska – trzeba wtedy kupić (za pełną cenę) całkowicie nowy bilet lotniczy dla osoby, która poleci zamiast Ciebie. .

Kiedy można zrezygnować z wyjazdu?

Zrezygnować z wyjazdu możesz w każdym momencie. Pamiętaj jednak, że wpłata zaliczki jest potwierdzeniem Twoje udziału w wycieczce. Po Twojej wpłacie rozpoczynamy rezerwacje świadczeń (przede wszystkim kupujemy bezzwrotny bilet lotniczy), dlatego rezygnacja bezkosztowa nie jest już możliwa. Dokładne kwoty możesz znaleźć w Ogólnych Warunkach Uczestnictwa. Jeśli nie jesteś pewny, czy będziesz mógł polecieć, możesz zawsze wykupić polisę od kosztów rezygnacji (poczytaj poniżej).

UBEZPIECZENIE

Co to jest polisa od kosztów rezygnacji? Jaki okres ono obejmuje?

Jest to ubezpieczenie, które działa od chwili Twojej rezerwacji i wpłaty aż do momentu rozpoczęcia wycieczki. Jeżeli z przyczyn losowych, formalnych lub zdrowotnych nie będziesz mógł wziąć udział w wycieczce (konieczny będzie oczywiście dokument potwierdzający taki fakt – np. potwierdzenie z policji, sądu itp…), możesz ubiegać się u naszego ubezpieczyciela o zwrot do 100% wpłaconych przez Ciebie środków. Poczytaj więcej…

Co oznacza sformułowamie na www: Podniesienie stopy gwarancyjnej ubezpieczenia?

Zgodnie z naszymi przepisami każdy uczestnik wycieczki Biura MisjaGO! jest ubezpieczony od kosztów leczenia i następstw nieszczęśliwych wypadków za granicą. Jeśli natomiast wg Ciebie potrzebna Ci będzie wyższa ochrona ubezpieczeniowa i zdrowotna w trakcie wyjazdu, możesz dokupić wyższe warianty polisy. Przy wyjazdach do państw europejskich lub pozaeuropejskich, ale położonych w basenie Morza Śródziemnego, jest to kwota niespełna dziesięciu złotych dziennie. W przypadku np. wyprawy do Indii czy wycieczki do Japonii są to kwoty nieznacznie wyższe. Pamiętaj jednak, że Twoje zdrowie nie ma ceny.

Czy oddajecie całość wpłaconych środków po wykupieniu polisy od kosztów rezygnacji?

Zwracamy nie my, ale ubezpieczyciel i to on decyduje o kwocie zwrotu. Jeżeli spełniłeś warunki wymienione dokładnie w OWU, całość kwoty zostaje zwrócona przez firmę Signal Iduna, w której ubezpieczyłeś się od rezygnacji z wyjazdu.

PRZELOT, BAGAŻ W SAMOLOCIE

Co to jest bagaż podręczny?

Jest to bagaż, który zabieramy ze sobą na pokład samolotu, gdzie chowamy go (mniejszy) pod poprzedzający fotel lub (większy) do schowka nad głowami. Możesz zostać poproszony o pozostawienie bagażu przed samolotem, jeżeli przewoźnik zdecyduje, iż z powodu pełnej maszyny bagaże będą przewożone w luku (ta usługa jest zawsze bezpłatna). Zdarza się również, że Twój bagaż ważący ok. 10kg trzeba nadać w punkcie odpraw – wtedy nie możesz go zabrać do bramki wyjściowej. Bagaże będą wówczas do odebrania na taśmie bagażowej po wylądowaniu.
Płyny (żele, szampony, płynne leki itp.), które przewozisz w swoim bagażu podręcznym, muszą się znajdować w pojemnikach o  pojemności do 100 ml. Ważna jest tu pojemność samego opakowania, a więc nie wolno przewozić np. 80 ml płynu w butelce 200 ml. Wszystkie żele, płyny, leki, szampony itp. muszą znajdować się w przezroczystej strunowej torebce. Łączna ilość płynów nie może być większa niż 1 litr. Małe butelki, przystosowane do przewozu w bagażu podręcznym oraz woreczki strunowe kupisz łatwo w np. sklepach drogeryjnych. Pamiętaj, że w bagażu podręcznym nie możesz również przewozić ostrych przedmiotów (nożyczek, noży, pilników itd). Należy przestrzegać wymiarów podanych przy rezerwacji w celu uniknięcia opłat na lotnisku. Więcej na temat tego, co wolno, a czego nie wolno przewozić w bagażu podręcznym przeczytasz na stronie ULC: http://www.ulc.gov.pl/pl/prawa-pasazera/poradnik-dla-pasazerow/972-bagaz 

Jakie maksymalne wymiary może mieć mój bagaż podręczny?

Wymiar bagażu podręcznego zależy od linii lotniczej. Dokładne informacje znajdziesz w programie Twojej wycieczki.

Czym jest bagaż rejestrowany?

Jest to bagaż, który nadajesz przed wylotem przy stanowisku odpraw przypisanym do Twojego rejsu, a po dotarciu na miejsce odbierasz z taśmy bagażowej. Bagaż rejestrowany ma ograniczenia kilogramowe, których należy przestrzegać – w przeciwnym razie linia lotnicza może nałożyć na Ciebie dodatkowe opłaty za nadbagaż. W większości linii jest to 20 lub 23 kg, ale niektóre linie oferują większy lub mniejszy limit. Dopłaty za dodatkowe kilogramy są często wysokie -prosimy o tym pamiętać podczas pakowania.
Pamiętaj, proszę, też, że czasem bagaż wykupiony przez Ciebie jako podręczny, musi zostać nadany do luku (tę informację znajdziesz na Twojej karcie pokładowej). Wtedy musisz nadać swój bagaż w punkcie odpraw, a nie możesz zabrać go z sobą do bramki do samolotu.

Czy do samolotu można zabrać kijki do nordic walkingu?

Tak, ale możesz je spakować tylko do bagażu rejestrowego. Kijki muszą, co zrozumiałe, zmieścić się w bagażu.

Czy godzina wylotu, którą mam na umowie, jest pewna na 100%?

Zdarza się czasem, że przewoźnicy – nawet w trakcie obowiązywania rozkładu – zmieniają rozkłady przelotów. Dlatego też prosimy, abyś dokładnie przeczytał potwierdzenie, które wyślemy do Ciebie mailem tydzień przed rozpoczęciem Twojej wycieczki do Toskanii. W tym dokumencie piszemy m.in. o ostatecznych godziny przelotów. Mogą one różnić się od tych, które były podane na umowie. Prosimy zatem, abyś decyzję o np. dojeździe czy dolocie do miasta, z którego startujesz czy o noclegu przed wylotem podejmował dopiero po otrzymaniu od nas potwierdzenia z finalnymi godzinami lotów.

Czy mogę sam zakupić swój bilet lotniczy?

Tak, bez problemu! Jeśli kupujesz samodzielnie Twój bilet w obie strony, załóż na naszej stronie internetowej zwykłą rezerwację, ale w uwagach koniecznie poinformuj nas o tym, że kupisz bilet we własnym zakresie. Wtedy otrzymasz od nas drugą umowę z obniżoną ceną, a bilet lotniczy kupujesz wówczas sam. Z grupą uczestników spotkasz się na lotnisku w Polsce, w porcie docelowym lub w hotelu. Jeśli dolatujesz sam wcześniej, niż grupa lub też zostajesz dłużej w odwiedzanym kraju, powinieneś sam dokupić dodatkowe usługi ( polisa, noclegi) oraz sam się odprawić na zakupione przez siebie loty.

Czy jest gwarancja, że w samolocie będziemy siedzieć obok siebie?

W trakcie odprawy online, którą MisjaGO! przygotowuje dla Państwa przed wylotem, system przewoźnika przydziela automatycznie miejsce dla każdego uczestnika. Aby mieć pewność, że podczas lotu usiądziesz obok bliskiej Ci osoby, zachęcamy do wykupienia gwarancji miejsc obok siebie w samolocie. Należy to zrobić w momencie rezerwacji. Wykupienie miejsca później wiąże się ze znacznie wyższą dopłatą.

Czy w samolocie będę siedzieć obok swojego dziecka?

Różni przewoźnicy lotniczy stosują różną politykę – jedne z nich wymagają, aby obok swojego opiekuna siedziały dzieci do ukończenia 12 roku; inne – do 14 lub nawet 16 roku życia. Aby rezerwacja wymarzonej wycieczki do Jordanii była dla Państwa łatwa oraz aby zapewnić Państwa, że młody człowiek na pewno nie zostanie usadzony przez linię obok zupełnie sobie obcej sobie osoby, wszystkie rezerwacje dla dzieci czy młodzieży do ukończenia 16 r.ż. są zawsze z gwarancją miejsca obok rodzica lub opiekuna. Miejsce dla pełnoletniego opiekuna (zależnie od linii) może być płatne.

Chciałbym wykupić w samolocie miejsca z większą ilością miejsca na nogi – czy to możliwe?

Miejsc z dużą ilością miejsca na nogi jest w samolocie (zależnie od typu maszyny) od kilku do kilkunastu. Wydaje się to sporo, ale jest to zaledwie poniżej 10% łącznej liczby foteli w maszynie. Dlatego też nie proponujemy regularnie możliwości wykupienia miejsc w tych rzędach, gdyż w momencie, kiedy zawieramy z Tobą umowę, nie mamy gwarancji, iż takie miejsca będą nadal dostępne przy zakupie biletów. Jeśli jednak zależy Ci bardzo na miejscu z większą przestrzenią – zapytaj o to naszego konsultanta!

Czy mogę lecieć w jedną stronę z jednym dokumentem, a wracać z innym?

Nie! Procedury odpraw online wszystkich linii niskokosztowych oraz warunki wjazdowe wielu krajów wymagają, aby dany pasażer wjeżdżał i wyjeżdżał, korzystając z tego samego dokumentu. Dlatego ważne jest, abyś podał nam serię, nr i datę ważności jednego dokumentu, z którym polecisz w obie strony.

PROGRAM POBYTU

Czy w trakcie każdej wycieczki do Włoch czy Portugalii przewidziany jest czas wolny?

To, ile grupa otrzymuje czasu wolnego, zależy od programu do zrealizowania w konkretny dzień (oraz od czynników zewnętrznych – wypadki, ruch uliczny, punktualność uczestników czy inne nieprzewidziane sytuacje). Kiedy tylko jest to możliwe, pilot wyznacza czas wolny na zjedzenie lunchu czy na zakupy.

Czy można samodzielnie zwiedzać miejsca spoza programu?

Co do zasady: jest lepiej, jeśli grupa (oczywiście poza czasem wolnym) przebywa wspólnie. Ale oczywiście każdy z uczestników, planujący odwiedzić inne miejsca, niż wymienione w programie, może się na część dnia odłączyć od grupy i przebywać (zwiedzać) indywidualnie. Prosimy wyłącznie o poinformowanie pilota. Pamiętaj, proszę, że odłączając się od grupy jesteś zdany na swoje siły i odpowiedzialny za ten czas. To Ty powinieneś znaleźć dojazd do wybranych przez siebie miejsc czy powrót do hotelu. I oczywiście – zgodnie z polskim prawem – nie przysługuje Ci rekompensata za straconą część programu, z którego sam zrezygnowałeś.

Ile trwa zwiedzanie?

Ogromna większość naszej oferty to imprezy objazdowe, charakteryzujące się tym, że grupa opuszcza hotel w godzinach porannych, po śniadaniu, a do hotelu przyjeżdża lub wraca po południu lub wczesnym wieczorem (zależnie od programu). Oczywiście: jeśli grupa nocuje w hotelu więcej, niż jedną noc, istnieje możliwość (w razie zmęczenia, kontuzji itp.) wcześniejszego powrotu, odbywa się on jednak na koszt i na odpowiedzialność danego uczestnika.
Weź też pod uwagę, że w wielu miastach autobus parkuje poza centrum – grupa wysiada blisko odwiedzanych miejsc, a autobus odjeżdża na parking i wraca na godzinę ustaloną z pilotem. Ma to takie znaczenie dla uczestnika, iż nie ma możliwości wcześniejszego powrotu do autobusu i poczekania tam na grupę (w razie np. zmęczenia).

NASZE KIERUNKI i UCZESTNICY

W jakim wieku są uczestnicy Waszych wycieczek?

Na nasze wycieczki jeżdżą zarówno starsze dzieci, rodziny, dorośli, osoby w wieku dojrzałym. Czasem na nasze wycieczki do Gruzji czy wyprawy do Indii zapisują się również kilkuosobowe młode małżeństwa czy grupy znajomych. Na imprezy objazdowe, z racji ich charakteru, zapraszamy przede wszystkim osoby dorosłe lub starszych nastolatków.

Czy program wybranej przeze mnie np. wycieczki do Toskanii jest forsowny?

Przed zapisaniem się na wyjazd serdecznie zachęcamy do sprawdzenia odwiedzanych miejsc w popularnych serwisach (np. Mapy Google czy Mapy.cz). Tam dowiesz się, jakie odległości pokonujemy pieszo w poszczególnych miastach, jaki jest charakter nawierzchni (chodnik, historyczny bruk czy np. odcinek niebrukowany) oraz jaka suma wzniesień czeka nas danego dnia.
Pamiętaj, że jeśli na miejscu okaże się, że dane miejsce jest dla Ciebie zbyt długie lub zbyt strome, możesz poprosić pilota o pomoc w zamówieniu taksówki lub wskazanie środka komunikacji zbiorowej, który skróci odcinek pokonywany pieszo. Za każdy przejazd (zarówno taxi, jak i komunikacją publiczną) płacisz oczywiście sam.

Jestem już zapisany na wycieczkę – kiedy dostanę ostateczne informacje dot. wyjazdu?

Już na ok. tydzień przed wyjazdem prześlemy Ci mailem ostateczne potwierdzenie, gdzie znajdziesz miejsce i godzinę zbiórki, telefon do pilota lub osoby dokonującej odprawy na lotnisku oraz informacje praktyczne dotyczące kraju / regionu, do którego lecisz. Prosimy, abyś w tych dniach regularnie sprawdzał swoją skrzynkę email. Jeśli coś będzie dla Ciebie niejasne – nie wahaj się do nas napisać lub zadzwonić.

Gdzie spotkamy się z pilotem grupy?

Jest to uzależnione od kierunku wyjazdu. Jeżeli grupa zbiera się na jednym lotnisku, pilot zwykle leci z Wami. W przypadku kilku miast wylotowych klienci otrzymują karty pokładowe dzień wcześniej mailem lub od naszego przedstawiciela na lotnisku. O tym, jakim kanałem otrzymasz karty pokładowe, dowiesz się z potwierdzenia, które wysyłamy na około tydzień przed wylotem.
Jeśli zatem karty pokładowe otrzymasz od nas mailem lub od naszego przedstawiciela na lotnisku, z pilotem grupy spotkasz się albo na lotnisku docelowym, albo w hotelu, do którego dowiezie Cię nasz kierowca, lokalny przewodnik lub właśnie pilot, który doleciał z innego portu.
Pamiętaj również, że czasem nasi piloci obsługują dwa terminy np. wycieczki do Japonii. Oznacza to, że po pierwszej wycieczki grupa wraca sama do kraju, a druga dolatująca spotyka się z pilotem dopiero na miejscu.